שלחו לנו את החומר לפרסום

אנשי עולמות היין, שמן זית ומזון, יצרנים ומשווקים

מוזמנים לשתף במדורי האתר את הקהל בפעילות וחידושי ענפיהם וגם ברשמי טעימה ופגישות באירועים שונים.

הירשמו לניוזלטר שלנו

מוסררה מיקס | Musrara Mix

אמנות, מוזיקה ופרפורמנס בשכונת מוסררה בירושלים

שלושה ימים של אמנות, מוזיקה ופרפורמנס בשכונת מוסררה בירושלים

28-30.5.2024 | 19:30-23:00

מוסררה מיקס הוא אירוע בינלאומי רב־תחומי, המתקיים בשכונת התפר מוסררה בירושלים משנת 2000 ביוזמתו ובהפקתו של בית הספר מוסררה לאמנות וחברה על שם נגר. מוסררה מיקס משמש מוקד להתרחשויות אמנותיות וחברתיות, המגלמות את ההוויה התרבותית והפוליטית של ירושלים בפרט, ושל ישראל בכלל, תוך כדי התכתבות עם רעיון מרכזי אחד, המתחלף בכל שנה.
הוא יעסוק השנה במושג הזמן וכולל הפקות מקור, עבודות סטודנטים ותערוכות שנוצרו במיוחד. האירועים יתקיימו בחללי בית הספר (שבטי ישראל 22, ירושלים) ובסביבתו.
בשנים האחרונות אנו, כיחידים וכקולקטיב, מעומתים יותר ויותר עם סוגיית הזמן, זה שהואט וכמעט עצר מלכת בקורונה וזה שהואץ לאחריה עם משבר האקלים, עם פיתוח הבינה המלאכותית, עם המצב הגלובלי של פליטות ושל רדיקליזם פוליטי. אך מעל לכול אנו נדרשים למושג הזמן בעת הנוכחית בעקבות האסון והמלחמה. אנו חשים שהזמן לוכד אותנו – אכזרי, בלתי פוסק, לא ודאי, מנכיח הווה מתמשך, עבר מתרחק ועתיד מתכווץ, מתעלם מהרצון לעצור, לחזור אחורה, להפסיק, לנשום אחרת. נדמה כי הזמן תובע מאיתנו דין וחשבון על מעשינו ועל עמדותינו או על ההימנעות מהם: האם בכוחנו לשנות את מהלך ההווה והעתיד ואף את העבר?

מוסררה מיקס יעסוק בסוגיית הזמן ובשאלה כיצד היא מתמקמת ועולה בשדה האמנות ומולו בכל תקופה באופן אחר, בצורה שונה – זמן וחלל פוגשים את הדימוי, את החומר, את הצליל ואת הצורה, ומתהווים ישירות ובתגובה לשעה. האם נוכל להשתחרר מכבלי הזמן? להתנגד להם? להערים עליהם? ואם נגזר עלינו להיות כלואים בזמן, האם נוכל לנוע בו בתנועות משל עצמנו – מעגליות, או אפילו ספירליות –  תנועותינו שלנו, שיותירו את חותמן ויעשירו את דרכם של הכלואים עימנו?

מנהל הפסטיבל ואוצר ראשי: אבי סבג שרביט | מנהלת אמנותית ואוצרת התערוכה: ורה קורמן | ניהול אמנותי – מוסררה סוניקס: ערן זקס | ניהול אמנותי – עבודות סטודנטים.ות המח׳ למוסיקה חדשה: אמיר בולצמן | הפקה: ילי רייכרט מור | ניהול טכני: תומר אזולאי | מוסררה סוניקס – מופעי אולם הפנתר: ניהול טכני: אורי קדישאי | עיצוב תאורה: תמיר טובול | סאונדמן: רון שסקין | הפקה בפועל: גבריאל גודמן | עוזרת למנהל אמנותי: אור מאי | קשרי חוץ ושותפויות: דנה שחר | מנהלת תכניות חינוכיות: סבינה רומנובה | ריכוז מילגאים: הילה בן חמו | ניהול משרד: מאיה כהן | צוות טכני: עומר גולדברג, מורדי קליין, קוקו דרעי, יעל אלקבץ | ראש המחלקה למוזיקה חדשה: אמיר בולצמן | ראשת המחלקה לצילום: דפנה איכלוב | ראש המחלקה לתקשורת חזותית: גיא גולדשטיין | הנחיית סטודנטים: איילה לנדאו | גלריות מוסררה: מנהלת: איילת השחר כהן | אוצרת: שירה פרידמן | מעבדה דיגיטלית: אודי אסף, רפי וולך, אורי ברקת | ירושלאב: דויד לוקרד | ארכיון וספריה: מאיה אשר | ניהול שיווק, סושיאל ומותג: סטודיו רוזטה | יחסי ציבור: מירה אן בינרט | עיצוב גרפי: אבי בוחבוט | מושן גרפי: טל אוליאל | תכנות אתר: טאיה סוריקוב | טרגוט: אביחי רוזנברג | עריכה ותרגום טקסטים: מאיה שמעוני | עריכה לשונית טקסט ראשי: נורית ליטמן

 תערוכות ופרפורמנס:

(מ)נהרות – פרפורמנס מוזיקלי השתתפותי
עדיה גודלבסקי וחגי פרשטמן
צמד המוזיקאים עדיה גודלבסקי (נבל, קול ואלקטרוניקה) וחגי פרשטמן (תופים וכלי הקשה) יזמינו את הקהל למפגשים משותפים במעלית. הצמד ילווה את נוסעי.ות המעלית בסשן מאולתר, שמהדהד את המפגשים הקודמים עם הקהל, ומתנסח ומתוך הרגע, משך הנסיעה והמפגש עם הנוסע.ת. הדגש הוא על המעבר מנקודת הכניסה לנקודת היציאה. אפשר לומר שחוויית הזמן היא סובייקטיבית בהכרח, ולמעשה בהרבה מובנים מעקמת את המרחב עצמו. המפגשים עם הקהל מתקיימים בחלל האקווריום והמעלית – מרחב שהוא מעין המחשה של צינור הזמן שבו מתאפשרים מעברים בין עולמות שונים, כמו חורי תולעת, המעבר מעולם השינה לעולם הערות ולהיפך או חוויית הטראומה שיוצרת מעין "פצע" בזמן.
28-30.5 | קומה 4 | אולפן הקלטות

 Depressing video art from Israel #3
סדרת אסופות וידאו באוצרות רועי מנחם מרקוביץ'
זהו הפרק השלישי בסדרת הוידאו Depressing video art from Israel המרכזת עבודות של אמנים ואמניות וידאו החיים ופועלים בישראל. בניסיון לשרטט תמונת מצב של המציאות המקומית דרך הכלים שמדיום הוידאו מציע. האסופה הנוכחית מתמקדת בפעולות וידאו קטנות , אילתורי וידאו בייתיים , מצלמות ביתיות צילומי מסך פרקטיקות שונות של הסטת מבט, עצימת עיניים, היעלמות, מבט מתרפק אל העבר, מבט מבועת אל העתיד, מבט ספון. האסופה השלישית בסדרה מוצגת לראשונה בישראל ולא בחו״ל , וזה בשונה מהצהרת היצוא הטמונה בשם הסדרה- בואו וצפו בפלא הוידאו ארט הישראלי כסחורה אקזוטית איזוטרית. הצגת אסופה תחת כותרת זו לישראלים עומדת בבחינת קרח לאסקימוסים ועדיין , תוקפה מתחדש לאור חרמות על אמנות ישראלית מצד אוצרים אמנים וגורמי כח במוסדות תרבות רבים בחו״ל.
בין המשתתפים: שי-לי עוזיאל, נועה גור, אבנר פינצ׳ובר, רותי סלע, נעה שמחיוף שחף, שרון זרגרי, יואל פלד, הדס קידר
28-30.5 | קומה 4 |  חדר רישום

פתאום מים – מיצב וידאו ופרפורמנס
נגה שליט ונעמי וייסלברג
ומה יקרה אם גשם מציף ? נפנה אל הגשם מפגש אינטימי שהוא מופע חי – המתרחש בתוך עולם מימי המכיל סאונד, הקרנות וקול. נגה שליט בוגרת המחלקה לניו מדיה בשיתוף פעולה עם נעמי וייסלברג סטודנית המחלקה למוזיקה חדשה מבקשות להציע רגעים של התבוננות במצבי ציפה והצפה, הנרקמים דרך מסע מוזיקלי.
28-30.5 | קומה 4 | חדר עריכה

העתק משק- מופע אודיו ויזואלי
יונתן עומר מזרחי
יונתן עומר מזרחי הוא אמן וקולנוען העוסק בעיקר בווידאו ומיצג. בעבודתיו מזרחי חוקר את הקשר לכוח דרך פרויקטים המתרחשים במפגש של יצירתיות וחירום. בעבודה זו הוא יציג הרצאה פרומטיבית דרכה יחזור לנעוריו כVJ במועדונים וימקסס בלייב דימויים שינועו בין תיעוד של אדמה וטריטוריה, חקלאות, לאומיות, מיניות, מלחמה והייטק.
28-30.5 | קומה 4 | חדר מחשבים 2

התגלות אינה חלום – מיצב וידאו ופרופורמנס
אלכס דרול  וליילה רוז ברי Alex Yonovich and Leila Rose Bari
בפרויקט זה הם מציגים עבודה מולטידיסיפלינרית שבמרכזה שיבוש התודעה וגבולותיה. אחר איסוף חומרים רבים, העבודה מפרשת את התופעה המסתורית של שיתוק שינה באופן חושי ומופשט וכמו כן באופן תרבותי רחב, כהתגשמות העבודה האייקונית של פוזלי "הסיוט״. על רקע סט אניגמטי פיסולי, בין השניים מתגבש דיאלוג בעל מבנה של ראיון לאקוני חסר הגיון; בשרשרת שאלות ותשובות על שיתוק שינה, השניים מראיינים ומרואיינים בו בזמן בתוך מבנה של ראיון מסוייט, מחליפים תפקידים ומאבדים את נקודת המוצא, מהווים מבט חיצוני-פנימי על הגוף עצמו, כאילו היו אחד לשני תעתוע כפילות של הראייה והנוכחות- כשכפול של חווית התודעה בשיתוק שינה.
28-30.5 | קומה 4 | חדר הרצאות

 זיכרונות מן העתיד- הצגה
אוצרות דרמטורגית: אורי דרומר
היצירה נרקמה בעקבות אירועי 7/10 ומבוססת על פרק אחד מתוך שלוש הנובלות הסמי-אוטוביוגרפיות של הפסיכואנליטקאי הבריטי ווילפרד ביון (1887-1979) A Memoir of the future ; החלום (1975), העבר מופיע (1977), השכחה מפציעה (1979). היצירה כורכת יחד מרחבים שונים: טקסט, תיאטרון, תערוכה, מופע רוק וקליניקה למרחב אחד.
קוראים: אבי פניני, זהבה יוריה, אפרת קפלן | עיצוב ותאורה: אריה ברקוביץ׳ | אמנים משתתפים: אריה ברקוביץ׳, דליה חי אקו, עדי דהן, אתי אברג׳יל, אלכס ספיר, אורי דרומר | תרגום טקסט: ד״ר שועי רז | מעטפת מילים: אפרת קפלן
28-30.5 | קומה 4 | סטודיו א

מוסררה סוניקס תוכנית המוזיקה הניסיונית של פסטיבל:

 Flux Venus Elettrikais – אריק אבקסיס
Flux Venus Elettrika היא היצירה האחרונה ב-Ring Zone, שהוא טריפטיך יצירות לסינתיסייזר סולו. המחזור כולו מבוסס על רעיון אחד מרכזי: תווים ורעשים מתמוטטים בשמחה. Flux Venus Elettrika מדברת על התנהגות של מפלצות סונוריות, שיש בכוחן כדי להרחיב ולצמצם את מבנה היצירה ואת הזמן עצמו.
28.5.24 | 21:00 | אולם הפנתר

 נועם ענבר
לבד על הבמה, מביא את עצמו ואת השירים שכתב והלחין לאורך השנים אל הרגע הזה.
29.5.24 | 22:20 | אולם הפנתר

יוני סילבר – סט בס-קלרינט מוגבר
יוני סילבר הוא נגן בס קלרינט ייחודי שבהופעותיו יוצר עולמות סאונד רב שכבתיים, מתעל צלילים תת-קרקעיים וקולות קריפטו-זואולוגיים, ומרכיבם לכדי מסה צלילית פוליפונית מרוטשת. טכניקות הנגינה שפיתח שואבות מניסיונו כנגן מאלתר בישראל ולונדון, מן המוזיקה ההיפר-ספקטראלית של המלחינים הרומנים אנה-מריה אברם (Avram) ויאנקו דומיטרסקו (Dumitrescu), איתם שיתף פעולה באנסמבל "היפריון", ומעולם החי והצורח.
יום חמישי 30.5.24 | 22:20 | אולם הפנתר

 When Women Were Birds – רות וידר מגן, אור מאי
המופע ייערך בשני לוקיישנים: חלק א' יתחיל במנזר האחיות הסלזיאניות כמופע אינטימי לקבוצה מצומצמת ובחלק ב' ייערך באולם ה"פנתר" כמופע פתוח לקהל הרחב
חלק א': פיסול של קולות במרחב Part 1: Sculpting Voice in Space
חלק ב':  אנימיזם – התנסויות בהרחבות של האנושי Part 2: Animism – Experiences in Human Extensions
רות וידר מגן עוסקת מזה 25 שנה ביצירת מוזיקה קולית ותיאטרון המגדירים שימושים חדשניים לקול. היא פיתחה טכניקות ייחודיות לעבודה עם קול ביחס לשפה ולגוף ולשימוש בקול כפיסול בחללים הפנים-גופיים ובחללים חיצוניים – עד האין סוף. אור מאי היא סטודנטית במחלקה למוזיקה חדשה במוסררה, חוקרת את המפגש בין טכניקות קוליות, אלקטרוניקה והכאוס שעלול לצוץ ביניהם. מופיעה ויוצרת תחת השם "תפר". אור היא חלק מצוות הניהול האמנותי של פסטיבל מוסררמיקס.
30.5.24 | 19:30 / 18:45|  מנזר האחיות הסלזיאניות ואולם הפנתר

חביבי יסעד אווקאטו – אביב עזרא ויוהנה ריטמולר
אנחנו מסתכלים על מציאות שבורה. שברים בין אנשים, בין עמים. שבר של תרבות, שבר של אמון ושל תקווה וזכר לאפשרות למציאות אחרת. השבר הוא נמצא בחיבור לעבר, למקום, למרחב ההיסטורי והתרבותי שאנו חיים בו. מתוך המציאות האישית והמוזיקלית שלנו, אנו רוצים לעצור לרגע ולשהות בשבר, ובניתוק הזה. ולגעת בחיבור הכמעט בלתי אפשרי. לשהות בתוך שיר אחד, מקאם אחד, תו אחד. בחרנו לבצע יצירה מצרית ישנה בשם "חביבי יסעד אווקאטו", ששרה הזמרת אום כולתום והלחין זכריה אחמד. זו יצירה שהייתה נפוצה פה בקרב המזרחים וגם בקרב החרדים המזרחים שהלבישו על זה טקסט מהקודש מניסיון להכניס את המוזיקה האהובה הזאת לתוך בתי הכנסת.
רביעי 29.5.24 | 20:15 | אולם הפנתר

זמן השהיה – גרישא שכנס
"זמן השהיה" (Latency) הוא מושג מתחום ההנדסה המתאר את פרק הזמן מרגע שיוזמים תהליך ועד הרגע שבו הוא מתחיל להתבצע. בתחום האלקטרוניקה מדובר בזמן שלוקח למידע לעבור ממקום למקום במערכת. ברצוני לחשוב על הקלטה, ובפרט על הקלטות שטח, במושגים האלה. בהופעה במוסררסוניקס אני ארצה להקצין את המפגש הזה, ולשים אותו במרכז היצירה.
רביעי 29.5.24 | 21:30 | אולם הפנתר

 שרון קנטור,  אדם שפלן ודודיק אופ
טריו אקספרימנטלי של תופים ושתי גיטרות
30.5.24 | 21:00 | אולם הפנתר

 אבן אודם Nightworld – קימ טייטלבאום וזוהר שפיר
היצירה "אבן-אודם" היא מפגש פרפורמטיבי בין הכוריאוגרף והרקדן קימ טייטלבאום, למוזיקאית ואמנית הקול זוהר שפיר' דרך הטקסט "The Persian Poems" של הסופרת קת'י אייקר. באמצעותו, היצירה מבקשת להתמודד עם חוויית הגוף הנשי/ילדי כחזית מותקפת.
28.5.24 | 20:15 | אולם הפנתר

חורבן פנימי Internal Destruction – שאול דהאן
שְׂרָפִ֨ים עֹמְדִ֤ים ׀ מִמַּ֙עַל֙ ל֔וֹ שֵׁ֧שׁ כְּנָפַ֛יִם שֵׁ֥שׁ כְּנָפַ֖יִם לְאֶחָ֑ד בִּשְׁתַּ֣יִם ׀ יְכַסֶּ֣ה פָנָ֗יו וּבִשְׁתַּ֛יִם יְכַסֶּ֥ה רַגְלָ֖יו וּבִשְׁתַּ֥יִם יְעוֹפֵֽף׃ – ישעיהו ו', ב'.
בעבודה זו שאול בוחן את מערכת היחסים שנוצרת בנגינה על מערכת גנרטיבית, שמצד אחד עובדת בפני עצמה ומצד שני נתונה לשינוי כשהיוצר מגיב לה ומשנה אותה תוך כדי פעולתה. כדי להפיח בה חיים, המערכת תלויה אמנם במי שבנה אותה, אך למן הרגע שניתנה לה הרשות – היא קיימת כישות עצמאית, שצריך להקשיב לה ולהגיב אליה.
30.5.24 | 22:00 | אולם הפנתר

מה יש מאחורי השמיים? | שרון קנטור ועדיה גודלבסקי
שרון קנטור – סופרת, מוזיקאית ושדרנית רדיו, ועדיה גודלבסקי – מלחינה ונבלנית  – חברו ליצירת מופע ייחודי, עדין ומחויך, המותאם לילדים בגילי 4–9: דיאלוג של הקראת סיפורים ושירים מקוריים לצד נגינה בנבל (אקוסטי ואלקטרוני).
המפגש הראשוני והספונטני בין שתי היוצרות הוליד סדרה של הקראות שליוו את יציאת הספר, שמהן נולד הרעיון ליצור אלבום ומופע רחבים יותר, עם סיפורים ושירים נוספים מאת קנטור. חלקם כבר מוכרים לרבים מהילדים ("זהירות! פופיק", שיצא בהוצאת כנרת ב־2014, הוא ספר אהוב בבתים וגנים רבים), חלקם פורסמו בבמות שונות (למשל במסגרת סדרת "הסוס המעופף" של הוצאת הליקון) וחלקם טריים או עתידים לצאת בשנה הקרובה. את כל הקטעים מלווה נגינת הנבל החד פעמית של גודלבסקי.
30.5.24 | 17:00 | מנזר האחיות הסלזיאניות

  גלריות:

 חורים נפערו בריתמוס הזמנים* | הגלריה המרכזית
אוצרת: שירה פרידמן
שירלי וגנר, גל יערי, רונן זן, אמיר תומשוב, אילת כרמי, מירב הימן וסמירה סרייה
העבודות בתערוכה עוסקות בשיבוש מכוון של הזמן והמקום – וביכולת היצירה וההרס של האדם, אשר נחישותו לצעוד תמיד קדימה משפיעה על הסביבה הטבעית ועל הסביבה מעשה ידיו. לעיתים בעבודות נדמה שהזמן מתעוות, בין אם נמתח או מתכווץ, רגעים מסוימים הופכים לאינטנסיביים ותחושת דריכות נמתחת בין העבודות. צורת המעגל חוזרת ושבה בעבודות: הבור הפעור באדמה לעומת הירח המשקיף על התבל.
11.4-27.6 | קומה 4

חידת המלך שלמה | גלריית המסדרון
אמנים.יות משתתפים: איתי איילון, אילנה הופמן, שירה רוזיליו, אליאור חייט, נטע נחמד, אסף סלומון, ענבר פלד, עומר לנדוי, איילת השחר כהן, דפנה איכילוב, טלי רומם.
אוצרות: דפנה איכילוב וטלי רומם
במסגרת פרויקטים בקהילה, יצאה קבוצת סטודנטים ומרצים מהמחלקה לצילום במוסררה, לפרויקט צילום בטבריה. במסגרת הפרויקט חקרה הקבוצה את סביבת מלון המלך שלמה בו שהתה, בנתה סטים לצילומי 'טבע דומם' (באמצעות כלים וחפצים שנלקחו ממטבח המלון), הציבה סטודיו נייד וצילמה את עובדי המלון. חלק מהתוצרים  שנולדו בשהות במלון, מוצגים בתערוכה.
הפרויקט התאפשר תודות לתמיכתו של אלברט לוזון, מלון המלך שלמה טבריה
28-30.5 | קומה 4

 פרויקט אורח:
 מבוך – רוז'ה ישי בנישו, 1941–2021
תערוכה רב־תחומית
"על בסיס הרהורים אלה, החלטתי לבנות יצירה עצומה,  בה קבצתי את עבודותיי הקטנות, את הרישומים, הציורים, ובה ביקשתי להעניק לעצמי את החירות…" רוז'ה ישי בנישו
"מבוך" היא תערוכת הומאז' סנסציונית למוזיקאי, המשורר והאמן הבינתחומי הירושלמי רוז'ה ישי בנישו. בשנותיו האחרונות, רוז'ה ישי הגה, תכנן ויצר יצירה אמנותית כוללת ושאפתנית, שהמבקר יכנס לתוכה ממש כאל תוך רחם והאמנות תחבוק אותו בשלוש מאות ושישים מעלות. מסיבות סבוכות, יצירה זו נגנזה ואינה ניתנת כעת לשחזור. התערוכה משתמשת בעיזבון האדיר שהותיר רוז'ה ישי בחייו, שכולל ציורים, קולאז'ים, חפצים, וידאו ארט, מתווים למיצג, שירה ויצירות מוזיקליות, ובונה ממנו מבוך יצירתי, שאינו אלא מבוך חייו העשירים והמורכבים של רוז'ה ישי, מאז נדידתו מאלג'יריה לצרפת ולאירן, ומשם לישראל. התערוכה הראשונה מסוגה תכסה את כל קירות, תקרת ורצפת החלל ביצירות האמן, ובתוך כך תיגע גם בשאלה הגדולה על גורלם העצוב של עיזבונות אמנים בזמננו.
יזם ומפיק בפועל: אורי ואקנין, בסיוע הקולקטיב "כהל" לאמנות.
אוצר : אלברט סויסה
28-30.5.24 | 19:30-23:00 | חצר אחורית מתנ"ס


פרויקטים מיוחדים של סטודנטים:

המחלקה למוזיקה חדשה
 אנסמבל מודרני
הנחייה: דן וינשטיין
יצירת פתיחה למוסררה מיקס Terry Riley – a Rainbow in Curved Air
חברי האנסמבל: יובל יצחקי, שילה רבין, אלעד גורביץ׳, עילי מאור, יפתח לוי, טל גרשוניביץ, אסף נהרדיה
28.5.24 | 19:30| אולם הפנתר

האנסמבל האלקטרו אקuסטי
הנחייה: שמיל פרנקל
מוצפי תודעה
קולאז' של תמונות נוף ונפש מבית היוצר של חברות וחברי האנסמבל. המציאות מקבלת פרשנות שיתופית והופכת עקב כך לתמונה חדשה שאינה סך מרכיביה. האנסמבל מציג ארבע יצירות מקוריות המשתלבות זו בזו: "הליכה בעמק המצלבה", "מדד האושר", "יללה" ו"קו פרשת המים".
חברי האנסמבל: אור מאי – קול ואלקטרוניקה , זואי אקוקה – ממשקי עץ ואפקטים, נמרוד כהן – גיטרה, דניאל קורונקביץ' – דיג'ירידו, מלודיקה ומחשב, שמיל פרנקל – בס
יום חמישי 29.5.24 | 19:30 | אולם הפנתר

 האובייקט הלוחש | המחלקה למוזיקה חדשה וניו מדיה
הנחייה: ניב גפני
לפעמים יש תחושה שדברים קוראים לנו. הקומקום צווח, דלתות ארונות חורקות, המאוורר מתחיל לשיר.
העבודה האובייקט הלוחש היא תלכיד של עבודות סטודנטים מהמחלקות מוסיקה חדשה וניו מדיה.
החלל הופך לחלל רוחש בו חפצי היום יום מתעוררים ומשמיעים את קולם הפנטסטי.
משתתפים: רוני ארנולד, דרור בהט, מאי בראון, אלעד גורביץ', טל גרשונביץ, מקסים דב, שקד חנינוביץ, אסף יהל מלוקה, מתן כהן, דניאל לייבל, לילך מוסקוביץ, רוני מילר, אסף נהרדיה, אייל נחתומי, אולגה נפיודבה, ענבר עלימה, ריף צורן, דוד קרסוביצקי, שילה רבין, אוריאלה שלום
28-30.5.24 | מבואת כניסה למתנ"ס

 אנסמבל יצירה במקאם
הנחייה: יוהנה ריטמולר
שבעה יצירות מקוריות וחדשות שנכתבו על ידי חברי הקורס נפגשים, משתלבות אחת בתוך השנייה  מתרחקים ונפגשים שוב. היצירות הולחנו והתפתחו במסגרת מסורת המקאם הערבי ועוד יסודות ממסורות מהמזרח.
מחקר המשתתפים עוסק בלמידה מערכת המקאם, שהייה והדרגתיות במוזיקה, הטרופוניה, תבניות מתוך המסורת של המוזיקה הערבית ועוד
בהתאם למסורת המוזיקה המזרחית הביצוע שם דגש על יצירה בזמן-אמת, כך שאלמנטים של אלתור, ספונטניות, תגובות צפויות ולא צפויות, בולטות לאורך המופע.
משתתפים: זואי אקוקה, יובל יצחקי, נמרוד כהן, יפתח לוי, עילי מלכי, אייל נחתומי, רם ינון בן יעקב, אביב עזרא
יום חמישי 30.5.24 | 20:15 | אולם הפנתר

שוכני השבר – מקהלת מוסררה 
ניצוח והנחייה: לילה מזל יינשן
מקהלת הסטודנטים מזמינה אתכם להצטרף אליה ולתת מקום לשבר, להקשיב לקולות הבוקעים ממנו, לקבל את אובדן הדרך, ולחגוג כל ניצוץ של אור.
בתפריט : שירי התמסרות, התקוממות והלל.
בהשתתפות: אור אלוני, זואי אקוקה, רם ינון בן יעקב, עידו זהר, נעמי וייסלברג, נמרוד כהן, יפתח לוי, עילי מאור, עילי מלכי, יותם סויסה, נגה שליט, איילה שמיר
יום חמישי 28.5.24 | 22:30 | אולם הפנתר

יומן | המחלקה לניו מדיה שנה א׳
הנחיה: אילה לנדאו
ביומן משימות נרשמים אירועים של עתיד שלאחר מכן הופכים להווה ועבר.
ביומן אישי מתועדים רגעים, מחשבות ורגשות ההופך לסוג של ארכיון.
בחיבורו "מחלת הארכיב" מתייחס ז'אק דרידה ליומן כאל מצב דינמי של הנפש, ואל המתח המתקיים בין זכרון לשכחה.
משתתפים: ענבר אלימה, רותם כהן, רוני ארנולד, רוני מילר, סהר שפלר, אוריאלה שלום
28-30.5.24 | קומה 4

Spacetime | המחלקה לניו מדיה
הנחייה: אריק פוטרמן
בפיזיקה, מרחב-זמן, הוא המרחב הארבַּע-ממדי, שנהוג לייצגו על ידי מערכת של קואורדינטות מרחביות וקואורדינטת זמן. הסטודנטים בקורס מיפוי הקרנה* יצאו למסע חקירה של זמן-מרחב-ואור אשר תוצאותיו יתגשמו בעבודות מיפו הקרנה על גבי אובייקטים שהכינו והתאימו לעבודה בחלל הכניסה לפסטיבל מוסררה מיקס. הסטודנטים יציגו 3 עבודות שונות, מיצבי מיפוי הקרנה בנקודות שונות בחלל המבואה.
משתתפים: אור מונק, זיו בר דוד ורון, רותם טריפמן
28-30.5.24 | מבואת כניסה למתנ"ס

 המחלקה לצילום
הנחייה: דפנה איכילוב
המחלקה לצילום משתתפת השנה בפסטיבל בשני פרויקטים מקבילים: בראשון, מוצגות עבודותיהם של ארבעה סטודנטים, ובשני מוצגים תוצרים מתוך פרויקט משותף של סטודנטים ומרצים מהמחלקה, פרויקט שנעשה במהלך 4 ימים בשנה"ל 2022 – 2023 במלון המלך שלמה בטבריה.
בחירת עבודותיהם של ארבעת הסטודנטים המציגים, נעשתה באופן משותף. נבחרו עבודות שניהלו דיאלוג עם רעיונות שונים הקשורים לסוגיית הזמן.
משתתפים: אליאן צברי, איתי אילון, אלטר ליברמן, אילנה הופמן
28-30.5.24 | קומה 4

 המחלקה לתקשורת חזותית
הנחייה: גיא גולדשטיין
העבודות נוגעות בנוכחות המאיימת של השעון בחיינו, בוחנות את הזמן הרוחני דרך ניתוח קבלי של האות "אלף", היא ראשית הצירים, עוסקות בזמן ההמתנה הארוך והמייגע להחזרת החטופים דרך שינוי פרופורציות של דימוי הסרט הצהוב ומדמות תיאוריות שונות של זמן ומשך במרחב.
משתתפות: שחר פישהנדלר, אסתי ביברפלד, לילך מוסקוביץ', טל נתן
28-30.5.24 | קומה 4

 אירועי "אפטר מוסררה מיקס"
דארק מיקס במזקקה עם רון שסקין
שיתוף פעולה עם ״המזקקה״ כחלק מסדרת המוזיקה הניסיונית ״סוף החודש״.
רון שסקין ("קרקעית") בהופעת סולו של גיטרה איטית מאוד, עם הרבה מאוד דיסטורשן, במסורת הדרון מטאל (תת־ז'אנר של מטאל, שמשלב רעיונות של מוזיקה מסורתית ומינימליסטית עם סאונד וכלים של מטאל). מסה כבדה של סאונד בחלל, שמזמינה את הקהל לשקיעה והרהור.
"סוף החודש" היא סדרה חודשית של הופעות ניסיונית במזקקה, שמארחת בכל פעם הופעה אחת או יותר של מוזיקאים.ות מהסצנה הניסיונית בירושלים ובישראל.
29.5.24 | 23:30 | מזקקה

 יוצאים מהלופ – לילה בגלריית ברבור
אוצרות: עמית סטארק
נפגש בגלריה ברבור לדה־קומפרסיה, ביטים עמוקים ומכילים ואנרגיה מוזיקלית פראית ומתפרצת.
תקלוטים: אסף יהל מלוקה, עמית סטארק

מופע חצות: ״בין ההריסות״
אחרי שנים של הסתגרות במחסן בחניון בניין כלל, יצא צליל שנשמע כמו זעקה לעזרה. מאז שהגיחו מהחניון, "בין ההריסות" פועלים בירושלים ומחוצה לה. EP ראשון עתיד לצאת ב־2024. מוזיקה שמושכת לתוך מסע מפרך, מכונה שממשיכה לעבוד, טקסט מלוטש מול רעש מאורגן.
30.5.24 | 00:00 | גלריה ברבור

 

כתיבת תגובה

שתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

קרא עוד כתבות