ביקור במוזיאון ידידי ישראל – בירושלים

20/07/2021
ישראל פרקר המשך »

בוקר מעניין היה לנו כשביקרנו עם נכדותינו בירושלים. בין השאר הגענו גם לרחוב יוסף ריבלין 20 , שם נמצא מוזיאון ידידי ישראל (FOZ).
המוזיאון נחנך בשנת 2015, בסיועם של אלפי תומכים של ישראל מכל קצוות העולם, בהשקעה גדולה וייחודית שתוצאותינו נראות, היטב, בכל קומה ופינה של המבנה.
מוזיאון ידידי ישראל מציע, למבקרים בו, חוויה אינטראקטיבית וטכנולוגית, המעבירה את סיפורי החלום והתחייה של העם היהודי בארץ ישראל, והאישים, שאינם יהודים, שסייעו במימוש החלום.
סיפרו לנו שהמוזיאון הוא ארגון ללא מטרת רווח הנתמך על ידי ידידי ישראל מכל רחבי העולם.
עברנו מתצוגה לתצוגה שברובן בלטו פעולות האישים והנשים, שחלקם לא מוכרים לרבים, שתרמו רבות להצלת יהודים ולהקמת מדינת ישראל.
באמצעות טכנולוגיות שונות, הקרנות סרטים ותמונות מתחלפות נפגשנו עם דמויות מההיסטוריה של עם ישראל החל מהתקופה המקראית ועד לתקופת הקמת המדינה.

למדנו מהר להכיר ולהבין שמוזיאון ידידי ישראל הוא מרכז היסטורי חווייתי בנושא ציונות, בו ניתן לראות ולשמוע את סיפורי הגבורה והחסד של לא יהודים אשר החליטו לפעול בכל דרך שתעלה בידם מול קשיים אישיים, מתוך אמונה, להשבת העם היהודי לארצו המיועדת וצמיחתה לאורך כל השנים הארוכות.
עברנו והחכמנו דרך 7 מיצגי מולטימדיה אור קוליים מתקדמים המשלבים עיצוב, טכנולוגיה ואפקטים מיוחדים. בין קומה לקומה אפילו עלינו במעלית הזמן. נגענו בתמונות נייחות שהחלו לזוז, ושמעאנו קולות מפעם.
אמרו לנו שהביקור במוזיאון מומלץ לבני 7 ומעלה.
מכיוון שתצוגות המוזאון והאפקטים יכולים להיות ב-16 שפות שונות (בתיאום מראש) ניראה לי שחשוב להביא לסיורים במקום כמה שיותר אורחים המגיעים מחו"ל, כדי שיוכלו להבין את הקשיים שהיו לעם ישראל עד הקמת המדינה וגם מאז ועד היום.
השפות המוצגות במוזיאון: עברית- אנגלית – ספרדית – פורטוגזית – רוסית – אוקראינית – סינית – קוריאנית – גרמנית – צרפתית – הולנדית – פולנית – הודית – ערבית – איטלקית – אינדונזית.
אנחנו הסתפקנו בעברית ונהנינו מאוד ממה שראינו ולמדנו, בבוקר בו ביקרנו במוזיאון ידידי ישראל. אני כמובן צילמתי וצילמתי וקצת ממה שראינו אני מביא כאן בתמונות.

המוזיאון פתוח בימי א'-ה': 10:00-18:00 (סיור אחרון יוצא בשעה 17:00),
בימי ו' בין השעות 9:00-15:00 (סיור אחרון יוצא בשעה 14:00)
הכניסה למוזיאון בהזמנה מראש והסיור הינו בהדרכה בלבד.