שייט לאיטליה מרוקו ספרד והאיים הקנריים

23/11/2019
כשבועיים באוניה האיטלקית: Costa Pacifica המשך »

ישראל פרקר
שייט מהנה ומעניין היה לנו' מאיטליה דרך האיים הקנריים, מרוקו וספרד בספינה קוסטה פסיפיקה.
הצטרפנו לקבוצת ישראלים בטיול שאורגן ע"י איסתא עם המדריך, אבי ברששת.
צילמתי תמונות רבות ואת חלקן אני מעלה כאן.

יום 1: ת"א מילאנו
טיסה ישירה למילאנו, איטליה, לאחר הנחיתה יצאנו  לכיוון בית המלון בגנואה בו התאכסנו ביום הראשון.

יום 2: גנואה  – סבונה ,
התחלת השייט. לאחר ארוחת בוקר במלון יצאנו לכיוון הנמל בסבונה לתחילת ההפלגה,

יום 3: מרסיי, צרפת
עגנו בשעות הבוקר בנמל Marseille , ויצאנו לסיור פנורמי בעיר מרסיי, השנייה בגודלה בצרפת, אחרי עיר הבירה פריז,
הסיור כלל תחנות עצירה קצרות. הראשונה הייתה במנזר סנט ויקטור כנסייה -מבוצרת שניצבת מדרום לנמל הישן כבר מהמאה החמישית לספירה. בזיליקת ויקטור הקדוש היא אחד מהמבנים המרשימים ביותר במרסיי ונמצאת בסמוך לנמל הישן והמפורסם שהפך עם השנים ללב החיים השוקקים של העיר.
משם הגענו לנקודת התצפית המרהיבה קתדרלת נוטרדאם דה לה גארד, הנראית מכל מקום בעיר.
היא נמצאת על ראש גבעת גרדה ומתנשאת לגובה של 111 מטרים מעל פני הים.
בראשה ניצב מגדל פעמון שעליו פסל מוזהב של הבתולה מריה, הקתדרלה נחשבת ללבה ההיסטורי של העיר ולאחד מסמליה המפורסמים והיא אחד ממוקדי התיירות החשובים והמרכזיים בעיר עד היום.
יש בה שפע של צריחים וכיפות והיא מהווה את אחד המוקדים החשובים בעיר מבחינה תיירותית, דתית והיסטורית.

ימים 4-5 : שייט מערבה בים
בילינו לאורך היום בשייט בים ונהנינו מהאטרקציות והפעילויות השונות והמגוונות באנייה.

יום 6: האי הקנרי לנזרוטה מול מערב מרוקו
עגינה בצהרים בנמל בארסיפה, נסענו לכיוון הדרומי של האי דרך הכפר UGA . טיילנו אל הרי האש, עברנו בין הרי געש לביקור בפארק הלאומי של טימפאניה.  הלכנו בעקבות "מסלול הר געש" המלווה את סיפור ההתפרצויות שהתרחשו בלנזרוטה בעבר. חצינו את אזור הגידולים החשוב ביותר של Lanzarote, La Geria ,  המלא בכרמי גפני יין. זו דוגמה ייחודית לאופן שבו המקום הסתגל והתאים למאפייני הקרקע שלו. טעמנו יין מקומי ביקב טיפוסי וחזרנו לנמל.

יום 7: האי  הקנרי טנריף , ספרד  Tenerife
עגינה בבוקר בנמל סנטה קרוז בטנריף. לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לכיוון עמק האוֹרוֹטָבה, עמק
היורד מהר הגעש ועד הים. אומרים ש זהו העמק היפה בעולם או לפחות מהיפים ביותר. ברקע נראה פסגתו המושלגת של הר טיידה. בתוך העמק שוכנת העיירה  לה אורוטובה, ששימשה בעבר כמקום משכנן של משפחות האצולה המקומיות של טנריף,
ביקרנו בכיכר המרכזית, הכנסייה ובית המרפסות. משם המשכנו בנסיעה 1010 מ 'מעל הים לעבר הפארק הלאומי של Teide . עקב התפרצויות הלבה בזמנים שונים ניתן לראות במקום צבעים מיוחדים וצמחייה שצומחת רק בטיידה

יום 8: יום בים בשייט באוקיינוס האטלנטי, לצפון מזרח.

יום 9: טנג'יר, מרוקו
עגינה בבוקר בנמל בטנג'יר. זהו נמל עסוק הממוקם על החוף הצפון אפריקני על אחד מנתיבי המים החשובים ביותר בעולם . סיירנו  בסיור מודרך בעיר הציורית. התחלנו בנסיעה מהנמל המסורתי הישן של Tangiers. עברנו לאורך החוף החולי המוזהב דרך השדרות הראשיות והגענו לעיר החדשה,
ראינו את Cap Spartel הצוק הצפוני הקיצוני של יבשת אפריקה, במקום שהאוקיינוס האטלנטי והים תיכון נפגשים בכניסה למצר גיברלטר. במקום  נמצאת המערה האגדית של הרקולס שהפך עם השנים למקום בו מבקרים אלפי תיירים מדי שנה,
חזרנו לטנג'יר לביקור בקסבה העתיקה, הנמצאת קרוב לים ולעיר החדשה.  לאורך הדרך נחשפנו למגוון הבתים הבנויים בסגנון ספרדי ובֶּרברי. גם שאר התרבויות ששלטו באזור טבעו את חותמן באבן,
ביקרנו בשוק הצבעוני בכיכר גרנד סיקו . נשים יושבות על הרצפה, לפניהן מונחות סלסילות קש ענקיות ורחבות ובתוכן מרכולתן .ביקרנו בביקור קצר בגני מנדוביה (Mendoubia) . את הסיור בעיר סיימנו
דרך – Dar Tanger Medina. עברנו בין רחובותיה הזעירים מלמעלה עד לתחתית המקום בו היא מופיעה בפתח הנמל הישן, שם המתינה לנו האונייה.

יום 11 : מלגה, ספרד
עגינה בבוקר בנמל Malaga , עיר נמל יפיפיה שבדרום ספרד. זו העיר החמישית בגודלה בספרד.
העיר מושכת אליה תיירים רבים גם בזכות מזג האוויר הנוח שבה. זו עיר עשירה בתרבות ובה שלל מבנים עתיקים. יש האומרים שמלגה היא אחת הערים היפות ביותר בספרד, מלאת סמטאות יפות וציוריות,
היא ידועה כעיר הולדתו של פיקאסו ויש בה פארקים, אתרים תיירותיים והרבה מסעדות המבוססות על מאכלי ים טריים.
סיירנו בעיר, ראינו את המרכז ההיסטורי שלה, מלא קסם, ובו רחובות צרים, ארכיטקטורה ייחודית וטאפאס ברים מצוינים.

יום 12  Civitavecchia , איטליה
עגינה בבוקר  בנמל Civitavecchia באיטליה, ממנה יצאו החברים לסיור פנורמי בעיר רומא.
היה יום סוער וגשום ואני נשארתי בספינה ולא צילמתי ברומא.

יום 13 : סבונה  – מילאנו, איטליה
עגינה בבוקר בנמל Savona . לאחר ארוחת הבוקר וביצוע צ'ק אאוט נפרדנו מהאנייה Costa Pacifica , ונענו  לכיוון בית המלון  במילאנו ללילה לינה בעיר.
בלילה סיירנו ברחובות העיר היפה, כיכר לה סקלה, הקתדרלה, הגלריה , הדומו ועוד. צעדנו בין אלפי אנשים, שמילאו את מרכז העיר.

יום 14 : מילאנו – ת"א
לאחר ארוחת הבוקר במלון יצאנו לכיוון שדה התעופה וטסנו עם אל-על חזרה לישראל, מלאים בחוויות ובזיכרונות.